سفارش تبلیغ
صبا ویژن

8 راهحل برای کاهش وزن سریعتر

کاهش وزن و لاغری، ترکیبی از رژیم غذایی مناسب و ورزش است، همچنین باید رد این راه صبر و استقامت داشت، چون برای برخی از افراد این مسیر می تواند یک روند آهسته و طاقت فرسا باشد

 

در یک ماه چقدر باید وزن کم کرد؟

در مسیر لاغری و کاهش وزن باید این نکته را به یاد داشته باشید که نباید سلامتی خود را به خطر بیاندازید پس باید سالم هم باشید. کاهش نیم کیلو در هفته میزان مناسبی است. با ادامه این روند فرد می‌تواند در ماه چیزی بین 2.5 الی 4 کیلو گرم وزن کم کند. باید این را به خاطر داشته باشید که کم کردن نیم کیلو وزن در هفته با کاهش کالری مصرفی ما ب دست می‌آید.

همچنین برای اطلاعات بیشتر، راه حل های سریعتر برای کاهش وزن و رژیم غذایی مناسب به سایت دکتر فیتنس مراجعه بکنید.

رژیم غذایی ما باید با تمرینات ورزشی هماهنگ باشد تا کاهش وزن ما ادامه دار باشد. کمبود کالری و مصرف کالری کمتر برابر با کاهش وزن سریعتر ما است. این را به خاطر داشته باشید که، در روند کاهش وزن 70 درصد رژیم غذایی و 30 درصد ورزش و تحرک مؤثر است. البته ما میتوانیم بدون ورزش نیز وزن کم کنیم اما این روش توصیه نمی شود.

یک رژیم  ورزشی باید شامل تمرینات کاردیو ، تمرینات قدرتی و انعطاف پذیری باشد. ورزش فواید فیزیولوژیکی زیادی دارد و به دلیل افزایش متابولیسم، روند کاهش وزن را تسریع می کند   . با این حال اگر می خواهید به سرعت کاهش وزن داشته باشید توصیه میکنیم این نکات را رعایت کنید.

8 نکته برای کاهش وزن

1.      مصرف پروتئین بیشتر

شما باید به جای حذف وعده های غذایی خود، آنها را سرشار از پروتئین کنید. چون وعده غذایی پروتئین دار شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می‌دارد و این نوع تغذیه برای جلوگیری از دست دادن عضله در صورت کمبود کالری کمک می‌کند.

2.      دوری از غذای شیرین و سرخ شده

اگر به دنبال کاهش وزن سریع هستید باید هورمون های تنطیم کننده اشتها لپتین و گرلین را مدیریت کنید. پس باید از غذاها شیرین و سرخ شده دوری کنید.

3.      انتخاب مواد مغذی مناسب

در انتخاب مواد غذایی به کالری متراکم آنها توجه کنید. ین موارد شامل میوه ها، سبزیجات، مقدار مناسبی از دال و غلات در رژیم غذایی روزانه شما می شود.

4.      آگاهانه غذا بخورید

سعی کنید در بشقاب های کوچک غذا بخورید. همیشه دقت کنید چه چیزی می‌خورید و چه زمانی سیر شدید و پرخوری نکنید

5.      زود شام بخورید

خوردن زودتر شام باعث، هضم و متابولیسم بهتر غذا قبل از خواب می‌شود و از ذخیره کالری اضافی به عنوان چربی جلوگیری می کند

6.      مصرف آب

به غیر از نوشیدن آب ساده، هیچ راه ساده‌تری برای هیدراته ماندن در طول روز وجود ندارد. ابتدا آب بنوشید و اگر هنوز گرسنه هستید، میوه یا سبزی بخورید، اگر هنوز وقت شام یا ناهار نرسیده است.

7.      داشتن برنامه ورزشی

ورزش را به طور منظم و متداوم انجام بدید. ترکیب کاردیو و قدرتی راه حل عالی برای رسیدن به وزن دلخواه است.

8.      داشتن خواب کافی

داشتن 7 ساعت خواب با کیفیت می تواند باعث کاهش وزن و سلامت روده شود و به بدن اجازه می دهد تا دوباره بازسازی شود.